Dop och fildelning.

Nu har det gått ett par dagar sedan jag skrev sist.
Det beror på att jag inte hunnit sitta vid datorn eller varit för bakfull för att orka.
Jag ska sammanfatta de senaste dagarna med ett inlägg.
För att det ska passa in med bloggens fallande kronologiska ordning skriver jag inlägget i samma ordning.
Det rekommenderas att ni läser det nerifrån och upp.


Idag...

...var en normal dag på jobbet.
Förutom att jag syndade med en pizza till lunch...

Jag pratade en stund med morsan angående helgen som kommer.
Då ska jag och min flicka ner till Göteborg för att vara med på min brordotters dop.
Jag har lätt panik för att jag ännu inte inhandlat någon doppresent.
Vill inte gärna köpa någon standardgåva men snart är jag desperat nog att göra det.
Jag ska försöka hinna med att träffa några vänner under Göteborgskalaset på lördagen också.

Nu ska jag ta itu med att plocka fram några filmer som brorsan och morsan vill låna.
Jag har inte tankat ner något på länge nu så det blir inte de allra senaste.
Läste artikeln i Metro om 31-åringen som Antipiratbyrån klämt åt.
Det som intresserade mig i artikeln var raden:
"Antipiratbyrån har laddat hem fem stycken dvd-filmer..."
Vänta lite nu...
Är det inte olagligt att ladda hem upphovsrättskyddat material?
Eller gäller inte lagarna alla?
Jag kommer i vilket fall som helst fortsätta tanka hem filmer så länge folk inte uppför sig i biograferna.
Slutade gå på bio för länge sedan på grund av att mina bioupplevelser alltid förstörs av människor som inte har hyfs nog att respektera andra i deras omgivning.


Måndagen...

...blev en konstig dag.
För det första så kände jag mig riktigt sliten efter lördagens baluns.
Har det med åldern att göra att bakfyllan kommer släpandes 2 dagar efter?
För det andra så lyckades min flicka och jag hamna i något slags sms-gräl.
Av någon anledning ringer vi aldrig varandra utan bara konverserar via sms...
Jag vet inte om det blev något missförstånd eller om det var något dåligt självförtroende som spökade.
Hur som helst så tvivlade hon på att jag var seriös i vår relation.
Helt oförstående slog jag bakut och kontrade med att om hon inte litade på mig så kunde vi lika gärna lägga ner "oss".
Efter ett antal sms fram och tillbaka blev det tyst i mobilen.
Jag skickade inget heller.



Bakfull...

...kände jag mig otroligt nog inte dagen efter dopet.
Gänget som sov över skulle ut och åka båt men varken jag eller min flicka ville följa med så det blev en tidig hemresa.
Jag somnade in ordentligt i soffan när jag kom hem.
En ganska tråkig söndag med andra ord.



Min gudson...

...blev döpt i lördags.
Jag var nervös som satan men lyckades att hålla mig på benen och gjorde inte bort mig på något annat sätt heller.
Den lille lyckades att kaskadspy under akten och det som inte hamnade på golvet rann in i min nyinköpta kavajärm.
Så nu är den på kemtvätt...
Annars var det en underbar dag med mycket folk, trevliga dessutom.
Senare på kvällen återkom en del av gästerna för att festa till det lite.
Det blev en hel del grogg men tyvärr inga skandaler.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0