Inte ens en korvjävel...

Drog till IKEA efter jobbet idag för att köpa lite prylar till hemmet.
Jag hade spanat in en takspot och ett badrumsskåp/spegel på deras hemsida.

Väl på plats gladde jag mig åt att det inte var speciellt mycket folk i varuhuset.
Knallade genom varuhuset och kom så småningom till lampavdelningen.
Den enda takspoten som var slut var såklart den jag tänkte köpa.
Så idiotiskt av mig att tro att den skulle finnas när de gör så mycket reklam för sina "nyheter"...

Gick vidare för att spana in badrumsskåpet och upptäckte att konstruktionen inte framgick på hemsidan.
Jag var ute efter en enkel spegel med förvaring och tyckte att "BJORDAL" verkade ok.
Här ser ni skillnaden mellan hemsida och verklighet:


image6

Det jävla skåpet hänger alltså 20-30 cm utanför väggen!
Dessutom hade de hängt upp skåpet så förbannat högt så det fanns ingen chans att se hur det såg ut på baksidan, alltså om det var en öppen eller en stängd konstruktion.
Är den öppen så är det idiotiskt.
Alla grejer kommer ju ramla ut så fort man vrider lite på det.

Sur som bisonbajs gick jag genom kassorna och tänkte att en korv ska jag i alla fall ha.
Men med endast en (1!) som jobbade i korvkassan så ringlade sig kön lång.
Så det var dödfött...

Nu sitter jag hemma och tjurar.
Må fan ta IKEA!

Fattar inte att jag gick på det - igen...

Kommentarer
Postat av: tina

dom har ju hängt det så, det går garanterat att hänga direkt mot väggen!

2007-08-29 @ 22:43:04
URL: http://tjockobbe.blogg.se
Postat av: taedium

Jag önskar jag vore 3 meter lång så att jag kunde titta närmare på skåpet för att se hur det är tänkt att sitta och hur man öppnar det. :)

2007-08-29 @ 23:56:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0