Inte guds bästa barn.

Ibland funderar jag på vad som rör sig i vissa människors så kallade hjärnor.

Tex det här med nedskräpning.
Folks slänger vad som helst var som helst.

I jobbet har jag ett par platser som jag parkerar på där jag äter min lunch och kanske sover en skvätt.
Vissa av dessa platser är nu inte längre tillgängliga på grund av att folk använt dessa för att dumpa sin skit.
Har de lyckats ta sig dit måste de ha haft tillgång till bil.
Och har de bil borde det vara lättare att ta sig till återvinningsstationer eller liknande.
Men nej då - ut med blöjor och andra hushållssopor i naturen bara.
Jag har även med egna ögon sett tex taxichaufförer smaska i sig sin McDonaldsmat och sedan helt ogenerat öppna dörren och bara släppa skräpet ner i backen.
Och då har det stått en soptunna 2 meter från deras bil...
Själv har jag en påse i bilen som jag slänger mitt skräp i och sedan slänger i en soptunna eller i skräptunnan på jobbet.

Hur svårt är det egentligen?
Är folk så förbannat lata att de inte kan tänka längre än två sekunder framåt?

Ett annat exempel såg jag för några veckor sedan ute på gården.
Några grannar hade samlat familj och vänner vid utegrillen en kväll.
De satt länge och väl med både mat och dryck.
I flera dagar såg det ut som ett mindre slagfält runt grillplatsen.
Vem som städade upp där ute har jag ingen aning om...
Skäms folk inte längre?
Tar ingen ansvar för sina handlingar längre?

Jag är kanske inte guds bästa barn själv när det kommer till sophantering eftersom jag inte källsorterar.
Men jag ser i alla fall till att skräpet hamnar där skräp ska hamna.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0