Varför träna?

När jag strax innan årsskiftet fick se vissa bilder och videosnuttar av mig som inte var speciellt smickrande bestämde jag mig för att göra något åt saken.
Jag började med att ändra mina mat- och sovvanor och efter någon månad eller två började jag träna lite lätt.
Sedan investerade jag i Cambridgekuren.
Körde två veckor ren kur med hyfsat resultat.
Gick ner ca 11 kilo och gick upp ca 3 igen efter avslutad kur.
Hamnade på ca 76 kilo när allt stabiliserat sig.

Just nu ligger min träningsmotivation på noll.
Varför?
För att ingenting händer.
Ligger kvar på mina 76 kilo.
- Men du har säkert fått muskler, säger säkert någon då.
Men varför är tuttarna och bilringen kvar då?
Och var är de så kallade muskerna?!

Varför ska jag, som i dag, släpa mig upp till gymmet för att omotiverat rycka i maskinerna och svettas på cykeln när jag istället kan köra en kur 3-4 gånger om året?
Med undantag för de senaste två veckorna tränade jag 20-50 minuter varje morgon innan jobbet.
Ska göra ett ryck till och ger det inte något resultat skiter jag i det.


^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

Idag var en riktigt skön dag på jobbet.
Blev klar med mitt vid 12 och åkte sedan hem för att käka müsli i soffan framför tv:n.
La mig sedan tillrätta och somnade in.
Sov i drygt 2 timmar innan det var dags att åka och visa sig på jobbet innan utstämpling.
Ännu en "man-ska-inte-klaga-dag"...

Nu ska jag plocka i ordning i lägenheten och vika tvätt.
Börjar se för jävligt ut här hemma.
Man kanske får dambesök i helgen så det gäller att visa att man inte slappat till sig totalt.
Det blir nog en del sex även om det är stökigt men jag städar för min egen skull.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hahahaha.. Rolig video! Underbart att äntligen du stigit in i bloggvärlden! Välkommen! Hur känns det nu? Är det inte lite befriande?

2007-08-23 @ 22:06:48
URL: http://karlssonvictor.blogg.se
Postat av: taedium

Ärligt talat så vet jag inte riktigt ännu.
Men det känns skönt att få skriva av sig ibland när man känner ett behov av att få ur sig vissa saker men inte orkar prata med folk.

2007-08-23 @ 23:08:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0