Aset - Det jävla Aset

Min bil.
Jag kallar henne för Aset.
Just nu kallar jag henne för Det Jävla Aset.
Har haft något missljud i framvagnen en längre tid och nu ville jag få in henne på verkstad medan jag har semester och inte behöver henne varje dag.
Jag misstänkte att det kunde kosta lite att få henne lagad så jag försökte hitta en verkstad som inte bara hade en ledig tid under min semester utan även kunde erbjuda avbetalning.
Det blev Bilia i Nordstan (Göteborg).
Lämnade in henne måndag morgon 07.00.
Efter några timmar ringer mekanikern och säger att det är BÅDA drivaxlarna som var helt slut.
Med en tung suck frågar jag hur "billigt" det kommer bli.
Mekanikern börjar rabbla några siffror och säger till slut totalsumman : 9600:-
Nästan tio papp alltså...
Jag har inte så mycket val utan godkänner att de börjar reparationen.

Men farsan började tjöta på mig att jag skulle hitta en annan verkstad och erbjöd sig att låna mig pengarna.
Så vi åkte till en verkstad i Mölndal som kunde göra samma jobb för ca 3000:- billigare.
Delarna kostade ungefär lika mycket men arbetet blev bra mycket billigare.
Så jag ringde till Bilia och frågade om jag kunde "avbryta" reparationen.
Som tur var hade de inte börjat riva bilen så det var bara att hämta den.
Dessutom så tog de inget betalt för "undersökningen" vilket jag var MYCKET tacksam för.
Så på onsdag morgon ska jag lämna in Aset på verkstaden i Mölndal och hoppas att den hinner bli klar innan jag måste åka hem till Stockholm igen.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0