Göteborg - Mitt Göteborg

Har som sagt äntligen lite semester.
I lite drygt två veckor slipper jag jobbet.

Jag började med att åka ner till Göteborg lördagen den 29/9 vid lunchtid.
Kom ner till Göteborg vid 17-tiden .
Mina föräldrar var i Polen och därför hade jag lägenheten för mig själv.
Men på vägen ner hade några vänner fått nys om att jag var på väg ner och övertalade mig att möta upp dom på en thai-krog i stan.
Så det blev en snabbdusch och klädbyte innan jag gick bort till busshållplatsen.
Väl inne i stan träffade jag ett helt gäng med människor som jag känner mer eller mindre väl.
Jag blev helt överväldigad av alla kramar och glada reaktioner när jag klev in på restaurangen.
Blev bjuden på mat, alkohol och fantastiskt trevlig sällskap.
Kvällen avslutades på Hard Rock i Bowlingbaren.
Anledningen till att från början skulle ner till göteborg var för att jag skulle hjälpa brorsan att flytta så jag såg till att komma hem i hyfsad tid.


Men söndagens inplanerade flytt blev inte av så jag tillbringade dagen med brorsan och hans familj.
Det var mycket trevligt och jag blev så glad över att träffa hans fantastiskt fina döttrar.
Den äldsta dottern är en riktigt klipsk tjej. Hon fattar allt man berättar och säger. Aldrig att man måste förklara två gånger. Hon har dessutom ett härligt sinne för humor. Inte så konstigt egentligen med tanke på vilka härliga föräldrar hon har...
Den yngsta dottern är så himla söt och charmig. En identisk kopia av sin far när han var liten. Likheten är slående.

Nåväl, måndagen kom med flytt och allt.
Vi klarade av flytten och flyttstädningen med minsta möjliga marginal.

Tisdagen ägnade jag åt att försöka få in bilen på verkstad (mer om det i ett annat inlägg).
Hämtade även min äldre bror på kvällen så att vi kunde åka till flygplatsen tillsammans på onsdag morgon.

Väl hemma igen från Polen lämnade jag in bilen på verkstad och tillbringade en dag i min mors antikvariat för att försöka få ordning på hennes laptop som strular.
Jag förvånades över trafiken av vänner och bekanta som kom på besök.
Det var konstant någon där.
Tänk om morsan hade lika många kunder som handlade...
Jag gissar att morsan och farsan jobbade effektivt i max 2 timmar.


Jag passade även på att ta en liten promenad på morgonen för att känna av atmosfären i stan.
Vet inte vad det är men det känns lite speciellt att vara "hemma".
Det är en annan känsla...
Kanske har det att göra med att jag hittar överallt även om alla spårvagns- och busslinjer har bytt "namn och nummer".
Även människorna "känns" annorlunda.


Jag saknar mina vänner.
Jag saknar min familj.

Jag saknar mitt Göteborg.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0