Ge fan i min paj!

Blir så förbannad när jag läser att priset på snus ska höjas ytterligare.
Finns ingen logik alls bakom beslutet.
Nu har man hittat ännu en skatteko att mjölka skiten ur bara för att det inte är smuggelvarning på snuset.
Det räcker tydligen inte med att betala moms på allt man handlar.
På två år har skatten på snus stigit med 173 procent.
Etthundrasjuttiotre jävla procent!
Smaka på det ordet.

Tänk om man kunde räkna med 173% löneökning på två år...

Höj skatten med 328% - jag kommer inte sluta snusa ändå!

Måste även passa på att kommentera Margareta Haglunds ord i dagens Metro:
"Margareta Haglund, tobaksexpert på Statens Folkhälsoinstitut, tycker att priset på cigaretter kunde vara högre.
-Vi ligger inte i topp när det gäller prisnivån i Europa och jag hoppas att
regeringen fortsätter med skattehöjningar."

Vad är det för ett idiotiskt resonemang?!
Så målet är alltså att vi SKA vara dyrast i Europa?!
färskpressa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0