Min märkliga dröm.

Godmorgon.
Ville skriva ner lite om min dröm jag hade i natt.
Jag drömde om jobbet.
Just nu känns det som att det var det enda jag drömde om.
Inte så märkligt i och för sig men det som jag tycker är konstigt är:

1. Det hela utspelade sig i Göteborg.
Det såg inte ut som Göteborg men jag visste att det var det.

2. Ett av mina ex var med i drömmen och hjälpte mig att utföra mitt jobb.
Jag minns att jag hade grymt mycket att göra men att jag ändå skulle vara cool och "ostressad" inför mitt ex.
Varför just hon av alla ex (så många är de inte) var med kan jag bara spekulera i.
Jag tror att det är för att hon var den enda av mina ex som kunde köra bil. Nu snackar jag om en sådan person som inte bara har körkort utan där du känner dig helt trygg i passagerarsätet.
Hon var riktigt grym på att köra bil.
När jag åker med andra brudar så stampar jag på en fiktiv bromspedal hela tiden och håller krampaktigt i något handtag.
Men inte med lilla Ana. Hon och min brors fästmö Sandra är de enda fruntimmer jag kan åka tryggt med.
Fast Sandra är lite för fartgalen för att jag ska känna mig helt trygg. Men hon kör förbannat bra.

Nu spårade det ur lite...

Nåväl.
Lilla Ana var med alltså. En förbannat söt tjej som gjorde slut via sms om jag inte minns fel.
Om vi ska vara riktigt noga så är det officiellt inte slut mellan oss, hon ville att vi skulle "ta en paus" i förhållandet.
Vi hördes av en gång i telefon efter det och sedan aldrig mer.
Jo förresten, jag skickade ett sms till henne på fyllan en gång långt efter att det tagit slut.
Jag frågade om pausen var slut snart.
Fick aldrig något svar...
Det är nog därför hon var med i min dröm - det enda av mina förhållanden som inte haft en riktigt konkret avslut.

Nu gled jag från ämnet igen, förlåt.

Nu kommer det som jag tycker är mest märkligt:

3. Radarparet Martin och Mats var med i drömmen.
Vad fan gjorde dom i min dröm?!
De dök upp då och då. Bosse flinade som vanligt. På ett bra sätt alltså.
Martin, eller Bosse som vi kallade honom oftast eftersom han heter Bo-Martin, och Mats gick i min klass i grundskolan. Efter grundskolan tappade vi kontakten.
Martin (Bosse) och Mats:
Om ni läser detta så får ni gärna kontakta mig och berätta om vi har något oavslutat mellan oss.
För jag fattar ingenting.


Är det inte märkligt hur personer som man inte ens tänkt på under många år bara ploppar upp i ens undermedvetna. Att Ana fortfarande existerar någonstans är inte så konstigt eftersom jag jobbar i hennes hemstad och åker ibland förbi villan där jag tog henne bakifrån i köket. Och så ser jag hennes bil ibland. Men aldrig henne.

Jag är mest nyfiken på vad Martin och Mats gjorde i min dröm...
För jag är ganska säker på att vi inte haft sex.


Ursäkta om det här inlägget blev lite snurrigt.
Jag är fortfarande nyvaken och kommer vara det ett tag till.
God morgon!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0