Stanna hemma idag?

Ännu en morgon där jag vaknade med en krokodil i halsen.
Det gör ont, jag hostar slem, öronen kliar och jag mår allmänt skit.

Första tanken som slår mig är att jag ska ringa och sjukanmäla mig.
Men där kommer farbror samvete och säger "Epp, epp, epp!"
Bara tanken på att sjukanmäla mig är jobbig.
Tänk om de tror att jag simulerar?!

Jag vet innerst inne att jag har rätt att stanna hemma om jag är dålig.
Men jag vet även att man mår som sämst på morgonen.
Och nu har jag stigit upp ur sängen och då kan jag inte vara så dålig att jag inte kan gå till jobbet.
Dessutom är det snart helg och då kan jag stanna hemma och simulera i lugn och ro.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0