Var tar tiden vägen?

Äntligen fredag!

Det känns som att dagarna flyger fram trots att jobbet numera känns rätt trist.
Ibland funderar jag över vad jag gör med min tid och med mitt liv.
Jag sover och jobbar har jag kommit fram till.

Jag har inga större ambitioner eller mål.
"Slacking", slösurfande och tv-tittande präglar min fritid.
Visst, jag tränar ibland några minuter på morgonen men det är ingen större bedrift.

Förbannat tråkig människa kanske någon skulle påstå.
So what?
Jag mår bra i mitt så kallade liv.
Känner inga krav eller press på att jag måste åstakomma något med mitt liv.
Vad ska jag med pengar på banken när jag dör?
Och om jag får egna barn - varför måste jag efterlämna pengar eller materialistiska ting när jag lämnar in?

Jag har på senare tid insett, även om jag alltid resonerat så, att vissa saker är värt mer stålar.
En bostad, mat på bordet och goda vänner - mer behöver jag inte.
Plus en massa kärlek förstås...



tränat smiska apan

Vad betyder bilderna?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0