Inne i ett stim nu...

Är inne i ett stim av motgångar just nu.

Bilen gick inte igenom besiktningen pga av avgasläckage.
Det är inte på avgasröret utan någonstans i motorrummet som det läcker.
Har försökt få loss skyddskåpan över grenröret för att se bättre.
En av muttrarna har rostat fast så jävligt att jag böjde den fasta nyckeln och muttern blev rund.
Dagen därefter började bilen bli svårstartad och gick konstigt.
Dagen efter det började det ryka från motorn.
Nu i helgen misshandlade jag plåten istället och lyckades få bort den.
Grenröret är bortom all räddning, sprucket på flera ställen och vad jag tror är kylarvätska rinner ut genom sprickorna. Därför rök det så jävligt  från motorn.
Men det värsta är att bilen alltså har gått med för dålig kylning...
Har jag otur, vilket inte skulle förvåna mig, är motorn förstörd.
Letade runt på bildelsbasen efter grenrör utan framgång så jag beställde ett nytt från Bilia.
Kommer kosta ca 2300 inklusive lite packningar och annat.
Grattis till mig.

Nåväl, plockade fram cykeln för att ta mig till jobbet i morgon.
Växlarna kärvar...
Började lossa lite för att komma åt att smörja upp och vips sprutade det smådelar ut på golvet.
Hur fan ska jag få ihop det här nu?!
Sprängskisserna hos Shimano är inte till någon hjälp...
När jag står böjd över växelreglaget smäller det till i ryggen som varit lite halvtaskig senaste veckorna.
Lät cykeljäveln stå och drog i mig lite painkillers.
Nu vaggar jag runt som en överviktig och tämligen onykter Kalle Anka här hemma.

Ja just det ja...
Skar mig i tummen i fredags när jag lagade mat.
Det är skitbra att ha en tejpad tumme när man ska meka.


image68

Kommentarer
Postat av: Linda

Haha.. vilken bild! =D

2008-02-24 @ 14:26:02
URL: http://hakuna-matata.se
Postat av: jeppe

ahahaha..
vet inte om jag ska stratta eller gråta..
roligt inlägg även fast det handlar om tråkiga saker!

2008-02-24 @ 18:36:20
Postat av: jeppe

ahahaha..
vet inte om jag ska stratta eller gråta..
roligt inlägg även fast det handlar om tråkiga saker!

2008-02-24 @ 18:36:32
Postat av: Brorsan nr 3

Låter inte som någon räkmacka direkt broder.
Lider med dig.

Befinner mig visserligen för långt bort för att fysiskt finnas på plats och hjälpa dig med något. Men ÄR det något, vad som helst, som jag kan göra för att underlätta saker och ting så vet du vart jag finns.

Hade skänkt dig min cykel om det inte vore så att den blivit stulen. Har stått i ett låst förråd sedan vi flyttade och när jag skulle hämta den för att ställa den i förrådet närmare nya lägenheten så var den inte kvar. As-ball.

2008-02-25 @ 08:30:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0