Kolla pungen.


Kommentarer
Postat av: Bruno

Är det så det går till, först sätter man dustruten på någon, sedan är det fritt fram för trakasserier eller misshandel? Men det var väl avsett att vara roligt, inte att tolkas så där surt och illvilligt som ovan?

2008-01-07 @ 18:52:04
URL: http://hagaborg.blogspot.com
Postat av: taedium

Nu förstår jag inte riktigt...

2008-01-07 @ 19:14:31
Postat av: Bruno

Vad är det som du inte förstår?

2008-01-07 @ 19:31:15
URL: http://hagaborg.blogspot.com
Postat av: Fredde

Surt och illvilligt?
Jag tolkade det som en sketch-video i humornivå med ett underförstått budskap om att var rädd om dina kulor och kolla dom lite och då?
Hur du tolkar det får stå för dig.

2008-01-07 @ 19:51:28
Postat av: taedium

Hänger inte riktigt med i ditt resonemang.
Du kanske ser något som inte jag ser?

2008-01-07 @ 19:54:33
Postat av: Bruno

Det underförstådda budskapet är det inget problem med. Men sketchen gör mannen i pungdräkt till en löjlig slagpåse som utsätts för en ishockeyspelares ensidiga brutalitet. Om det är roligt kan diskuteras. Jag såg föraktet, stigmatiseringen.

2008-01-07 @ 20:54:43
URL: http://hagaborg.blogspot.com
Postat av: Fredde

stigmatiseringen ?
kan man handla det på bolaget?
Isåfall tar jag en hela

2008-01-07 @ 21:05:54
Postat av: taedium

Lite väl långsökt om du frågar mig men man får tolka det fritt.
Jag såg en ordlek, en komisk figur och ett bra budskap.
Man ser det man vill se.

2008-01-07 @ 21:18:20
Postat av: Bruno

I sociologisk mening innebär stigmatisering ett nedvärderande utpekande, en psykologisk brännmärkning, här ett förakt mot mannen i pungdräkten eftersom han avviker på ett löjeväckande sätt. Förklara gärna hur du uppfattar det humoristiska i relationen mellan den tacklande ishockeyspelaren och mannen i pungdräkten.

2008-01-07 @ 21:24:02
URL: http://hagaborg.blogspot.com
Postat av: Bruno

taedium, du har givetvis rätt i att din uppfattning ligger nära avsändarens avsikt. Om min tolkning av våldet är långsökt så får jag väl ta på mig det. Jag ogillar våld, men det förstod du säkert.

2008-01-07 @ 21:32:44
URL: http://hagaborg.blogspot.com
Postat av: taedium

Det humoristiska, som jag ser det, ligger i ordleken. "Check" som inte bara betyder "kontrollera" utan även är en hockeyterm.
Dessutom tycker jag att inte bara själva pungdräkten är komisk utan även det bizarra scenariot.
Din tolkning är för mig långsökt.
Men det betyder inte att jag tycker att jag har "rätt" och du "fel".

2008-01-07 @ 21:53:13
Postat av: Fredde

Jag kan förklara det.
Du bor själv hemma och är akademiker.
Din enda hobby innefattar ett tröstlöst tänkande av din egen tunnelseende-humor.
Med andra ord är humor för dig enbart buskis.
Lågt av mig att skriva såhär och jag ber om ursäkt för det direkt. Men jag blir så trött på människor som inte kan se bortom horisonten och respektera att andra kan ha en annan komik än du. Istället ska man köra nån slags vuxenstil med att spela över och dissikera allt till något negativt.

2008-01-07 @ 21:54:15
Postat av: victor

Haha!
En av de skönaste reklamerna jag sett!
bara du slarre som lyckas hitta dessa pärlor!

2008-01-08 @ 12:44:32
URL: http://karlssonvictor.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0