Börjar det vända?

På väg ner till påskfirandet i blöteborg tryckte jag på centrallåsknappen i bilen (brukar testa då och då).
Katching!
Den funkade!
Gött - nu slipper man bryta upp låset för att komma in i bilen.

När jag var framme och hade burit in mina grejer till päronen gick farsan och jag ner till bilen.
Vi monterade loss låset och åkte till hans verkstad.
Där konstaterade vi att låset hade verkligen kärvat ihop.
Eftersom det aldrig varit någon nyckel i det låset så hade alla rörliga delar i aluminium ärgat samman.
Farsan lyckades med kunskap, envishet och massa tålamod att frigöra delarna.
Efter en kraftig rengöring och uppsmörjning har jag nu ett lås som fungerar som nytt.

Min pappa är världsmästare.

Glad påsk!



Kommentarer
Postat av: Thailand

Niceeeeeee.
Cant remember swedish anymore.
Youuuu soooo goood, me sooo thaiiiii, youuu sooo horneyyy.
My congrats to your locking-success.
Love Freddooo

2008-03-24 @ 11:04:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0