Wohoo!

Där satt den!




Kan så här i förbifarten nämna att problemen med bilen inte är över än.
Jag kan inte låsa eller låsa upp bakluckan.
Just nu är den låst.
Knappen till centrallåset som jag hittils använt för att låsa upp luckan med har slutat fungera.
Nyckeln jag har passar inte i låset eftersom bakluckan har tydligen varit bytt någon gång tidigare.
Tidigare ägaren säger att han inte fick några nycklar.
Bilia, som bytte luckan, säger att det skulle vara väldigt konstigt om de inte hade flyttat över låscylindern och menar på att "det är säkert låscylindern som brakat ihop".
Hur den nu kan göra det när den inte ens har varit använd...
Bilia kan inte fixa fram en nyckel som passar.
Nytt lås kostar drygt 1600 kronor.
(Hur jag ska lyckas byta låset när jag inte kan öppna luckan är en helt annan fråga.)
Är det relät för centrallåsstyrningen som lagt av så måste jag byta en "databox" för flera tusen kronor eftersom relät är inbyggt med massa annan elektronisk skit.
En felsökning hos Bilia kostar ca 1000 spänn...
Ska det vara så jävla svårt och dyrt att öppna en baklucka?!
Nu ska jag leta lås och nyckel på bilskroten... (Får lösa problemet med upplåsningen senare om jag ens hittar något begagnat...)
Funderar på att svetsa igen luckan och spackla över handtaget på bakluckan och kalla den pimpad.
Eller så sätter jag ett hänglås på skiten...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0