36.18°C

Hade jag inte varit så fet hade jag trott att det var Ötzi som vaknade i min säng i morse.
Inte undra på att jag går och blir tokförkyld när man har kroppstemperatur som ett paddyngel.

Long time no see my friends.
Har inte skrivit på länge vilket främst beror på brist på motivation.
Inte för att det inte har hänt grejer utan för att jag helt enkelt inte kände för att skriva om det här.

Jag har fyllt år och morsan har fyllt år.
Mina bröder kom upp och överraskade mig totalt helgen efter min födelsedag.
Men 10 minuters mellanrum ringde de och bad mig öppna porten.
Massor av kramar och lite alkohol blev det innan läggdags.
Lördagen bjöd på linsjakt, thaimat, alkohol,  tunnelbana, pissigt väder,  mer tunnelbana, cigaretter, mer alkohol och bussrattande på sina håll.
Jag ska inte gå in på detaljer men... Det blev en kväll (och natt) att minnas...
På söndagen drog brorsorna hem. Hade velat att de stannade längre men jag vet att det är omöjligt.
Prinskorven och prinskorvens mamma kom för att hämta korvkungen som låg i min soffa.
De hade med sig tårta för att gratulera på Fars Dag vilket far verkade uppskatta...
När royalisterna åkt hem spenderade jag resten av kvällen i soffan.

Helgen därpå var det dags att fira morsan.
Tjejen och jag tog bilen ner till götelaborg på fredagen.
(Enligt mig så är bilen det bästa och billigaste sättet att resa mellan estockholmo och götelaborg.)
På lördagen blev det baluns med närmaste familjen och det börjar bli en rejäl hög vid det här laget.
Småtjejerna blev helt vilda när väl blygheten släppte.
Beundrar mina småbröder och deras äkta hälft, jag var helt slut och svettig efter några minuters hoppande med töserna.
Hur pallar de hela dagar - varje dag?

Jag blev rätt dragen - som sig bör.
Minns att jag tjatade som ett amerikanskt whitetrashwacko om månlandningarna.
Om och om igen...
Kanske därför som de försökte få mig att dricka vatten framåt läggdags.
"Jag vill inte ha alkoholfritt!" vräkte jag ur mig efter att smakat på vad de hällt upp i mitt glas.
Fylltratt...

Vaknade på söndagen utan att vara alltför bakis och fortsatte fixa med morsans datorer.
Den kvinnan har nästan mer datorer är mig vid det här laget...

På måndagen drog vi till yngste brorsan för att hjälpa honom med hans dator.
Konfigurera det trådlösa nätverket och lite annat smått och gott.
Sen bar det av till kompisen för det obligatoriska "hälsa-på-när-du-är-i-göteborg-besöket".
Lite tjat, mackor och fika blev det.
Fick även låna gubbens gamla dator eftersom jag lämnar tillbaka mitt HemPC-paket.

Tisdagen blev återresedag.
Det blev ett småjobbigt "hejdå" men resan hem gick bra.
Tog lite längre tid än vanligt men det berodde på ett lite längre depåstopp än vad jag brukar tillåta.

Nu ser jag att klockan börjar närma sig tiden då det är dags att gå ut och skrapa rutorna på bilen.
Ska bli intressant att se om aset startar idag.
Den har blivit så kinkig nu när det är minusgrader.

Vad tror ni om att byta tempgivaren på Christine?

"Ses" om några veckor igen!









 

Kommentarer
Postat av: Chibi

Önskar oxå att vi kunde stanna längre =) Hade grymt kul!

Kul att du var här helgen efter och vägrade dricka götelaborgsvatten ;)

Snart ses vi igen bror!

Kram

2008-11-25 @ 19:14:51
Postat av: Chibi

Varför blev det ett småjobbigt hejdå när du åkte hem?

2008-11-29 @ 23:26:24
Postat av: Victor

Lillebror vill gärna veta mer om storebrors tankar o händelser :)

kram på dig bror

2009-01-09 @ 17:05:41
Postat av: Victor

Minsta lillebror vill gärna veta mer om min brors tankar och händelser.

Kram på dig bror

2009-01-09 @ 17:07:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0