Ännu en arbetsvecka avklarad.

Precis som måndag, tisdag, onsdag och torsdag så var jobbfredagen precis som vanligt.
Varken för mycket eller för lite att göra.
Skitintressant...

Ringde och snackade med alla brorsorna idag.
Inte för att jag kände att jag måste utan för att jag ville.
Deras liv rullar på precis som mitt men det kändes bra att höra deras röster och veta att de och deras familjer mår bra.
Även om vi inte träffades så överdrivet ofta när jag bodde i Götelaborg så blev det mer frekvent än nu.
Det jag saknar mest är att kunna åka förbi när som helst (utan att planera :)) och säga hej och kramas lite.

De där orden fick mig att tänka på dagen jag flyttade upp till Stockholm...
Det absolut sista jag gjorde den dagen innan jag styrde ut bilen på motorvägen var att hälsa på brorsan, hans fästmö och deras förstfödda på BB.
Lilla söta Ella låg i mina armar...

Fan vad mycket som hänt sedan den dagen.
Trots att det det känns som att det bara var några månader sedan jag flyttade.
* Flyttat två gånger här uppe.
* Lillebrorsan fick ännu en dotter.
* Andra lillebrorsan fick också en dotter och ska snart få en son.
* Farfar gick bort.
* Avslutat ett förhållande.
* Påbörjat ett nytt.
* Sett Iron Maiden två gånger.
* Kungaparet i Solna fick en prins.
* Jag blev gudfar.
* Gått ner 10-12 kilo.
* Gått upp 10 kilo.
* Malin fick tvillingar.
* Thomas flyttade till Stockholm.
* Fiskat naken.
* Storebrorsan gjorde karriär inom sitt gebit.
* Har bränt ner ett stall.
* Yngste brorsan gifte sig.
* Sålde min baby och köpte ett as.
* Sprungit 60-meter näck.
* Hjälpt brorsan att flytta.
* Halkat på en pulka naken.
* ... plus en massa annat...


Kommentarer
Postat av: Victor

Härligt att höra din röst med brossan! Saknar dig massor här nere. Hade varit kanonkul om det ringde på dörren och " Mr Taxi Driver " stod där och sa: tja!

Längtar tills du kommer ner snart igen och då ska jag krama om dig och helst inte släppa, men man kan inte alltid få som man vill.

Skall komma o hälsa på dig snart. Jag lovar.

Kocham ciebie!



Ps Mer barn blir det nog inte i denna familj, men jag går gärna på Iron Maiden fler gånger med dig =)

2008-10-17 @ 21:44:35
Postat av: Victor

Förresten.....bränt ner ett stall?? Förklara gärna

2008-10-17 @ 21:54:01
Postat av: Kak

Den där listan ger upphov till många nyfikna frågor... Till exempel: det var väl inga hästar i stallet, vad fick du för tid på 60 meter och var det inte kallt att vara naken under pulkasäsongen? Jo, och är Stockholm bättre än Göteborg tycker du?

2008-10-17 @ 21:57:27
URL: http://kak.blogg.se/
Postat av: taedium

Jag svarar gärna. :)



Stallet : Hjälpte fredrik med att riva och bränna upp ett gammalt stall. Alltså under kontrollerade former och inga djur kom till skada. :)



60-meter : Jag blev diskad då jag stöp efter några meter och därmed kom jag inte i mål.



Pulkan : Efter ett bastubad klev jag ur stugan och trampade rätt i pulkan och gjorde en bakvänd mollbergare med skruv.



Stockholm vs Göteborg : Saknar bufféer och after work här uppe. Trafiken är hetsigare i Stockholm, avstånden större och kollektivtrafiken sämre. Annars är det ingen större skillnad. I Stockholm ska man snacka skit om Göteborg och göteborgare, i Göteborg snackar man skit om Stockholm och stockholmare. :)

2008-10-17 @ 22:11:15
Postat av: taedium

Och en grej till...

Jag upplever det som att det är dyrare att leva i stockholm. Dyrare mat, grogg, kollektivtrafik etc.

2008-10-17 @ 22:22:22
Postat av: Joakim

Minns också dagen du drog.. :-)

Och väntar på dagen du kommer HEM...



Din lista var kul, reagerade nog mest över att du hade hela 3 punkter som utförts näck.... fetisch??

2008-10-18 @ 19:13:12
Postat av: taedium

Det är fredriks fel. :)

Har lärt mig av den bäste...

2008-10-18 @ 21:01:45
Postat av: BIG Brother

Nä nä nä.

Den här äran får du ta åt dig för dig själv.

;)

2008-10-19 @ 23:06:27
URL: http://youknowwho.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0