Mobiltömning.

Dags för lite mobilbilder igen.

Börjar med ett sopnedkast i ett trapphus.
Kort, konsist och multinationell uppmaning:

image70



Nästa bild är från en hiss i ett annat trapphus.
Älskar stavningen på container...

image71



Den här bilden är från en toalett någonstans, minns inte var.
Korrekturläsning, vad är det?

image72


Nu har jag inhandlat Red Bull i stora burkar.

image73



Hämtade aset från verkstaden igår och drog till Bilprovningen för efterkontroll klockan 07 i morse.
Går in och knappar in mitt registreringsnummer i datorn.
Går tillbaka till bilen och väntar.
Får rulla in efter 20 minuter och det börjar med ett nedslag direkt på dimljuset.
Trots att jag skruvade som en galning i går kväll så bländar det fortfarande.
Jag frågade om det var ok om jag skruvade bort dimljuset istället.
Besiktningsmannen sa att det var helt i sin ordning och uppmanade mig att komma tillbaka när det var gjort.
Han tog inte ens betalt utan "makulerade" bara mitt besök.
Så jag rullade ut ur besiktningshallen och ställde mig en bit åt sidan.
Skruvade bort dimljuset och ställde mig i kön igen.
Gick ur bilen för att regga mig på nytt i deras dator.
Då möts jag av den här synen:

image74

Deras datasystem hade havererat...
Började gå mot besiktningshallen för att fråga vad man ska göra istället.
På vägen ser jag en lapp där det står att datasystemet inte fungerar och en uppmaning att man ska sätta sig i bilen och vänta så vinkar de in bilarna i tur och ordning.
Jag gick tillbaka till bilen och väntade.
Och väntade...
När klockan började närma sig 08 och det var dags att avbryta och åka till jobbet kom en kvinna från Bilprovningen fram till mig.
Hon sa att hon hade sett mig vänta länge men hittade mig inte i deras listor.
Jag förklarade som det var att jag var där för obokad efterkontroll och därför inte fanns med i deras datasystem.
Hon bad innerligt om ursäkt och fixade in mig direkt.
Några minuter senare efter att avgasvärdena var mätta och godkända rullade jag iväg till jobbet med ett godkänt as.
Varför händer sådant här alltid mig?

Ska fira med några kalla öl och en chipspåse.
Trevlig helg och S K Å L !

Kommentarer
Postat av: Brorsan nr 3

Skitregn hette det va...?

Billiga Feting-RedBull må jag säga.
Tror Maxi hos oss tar 17.50 exkl pant.
Eller var det ICA Nära på Frigga förresten.
Nå ja, 16.90 är bra prajs.

2008-03-15 @ 00:00:36
Postat av: taedium

"skitfågel" :D

2008-03-15 @ 00:55:42
Postat av: Brorsan nr 3

Jag ljög, 15.95 tar dom på "vår" MAxi...

2008-03-15 @ 21:21:22
Postat av: sussen

Vilket stort och härligt inlägg du bjuder upp med slarris :)

2008-03-15 @ 23:29:21
URL: http://karlssonvictor.blogg.se
Postat av: taedium

Allt är billigare i Götelaborg. :)

Storleken har ingen betydelse.
Det är hur snabb man är som är viktigt. ;)

2008-03-16 @ 11:41:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0